Knauf Knauf

tilbage

Knauf er Årets Leverandør hos Danske Byggecentre

Knauf er Årets Leverandør hos Danske Byggecentre Vi er stolte!

Knauf - Årets leverandør hos Danske Byggecentre
  • Knauf - Årets leverandør hos Danske Byggecentre
  •  Knauf - Årets leverandør hos Danske Byggecentre
  • Knauf - Årets leverandør hos Danske Byggecentre

”Plejer” er død, dialogen og partnerskabet skal frem i første række, og fakta går frem for mavefornemmelser.

Sådan er strategien bag Knauf A/S’ arbejde med at komme i øjenhøjde med både trælaster, byggemarkeder, store entreprenører, små tømrerfirmaer og helt ud til slutbrugerne. Vejen dertil er spækket med analyser og undersøgelser, så alle beslutninger kan træffes med redskaber baseret på viden og fakta og ikke ud fra tradition eller gamle vaner.

Og netop den strategi er baggrunden for, at Danske Byggecentre på sit årsmøde den 2. februar har udnævnt Knauf til Årets Leverandør.

”Prisen, som vi selvsagt er meget glade for, er en anerkendelse af vores arbejde med at analysere både markedet og byggebranchen”, siger administrerende direktør Morten Ørnstrand-Søborg, Knauf A/S.

”Vi vil gerne opkvalificere den måde, vi samarbejder med kunder og partnere på, og jo mere vi kan gøre det ud fra indsigt og viden, jo mere kan vi bidrage til at skabe værdi i alle kædens led. Prisen er også et flot håndslag til alle de medarbejdere, der har bidraget og nu skal føre tankerne ud i livet.”

Antropologisk opdagelsesrejse

Knauf har været vidt omkring i sit analysearbejde. Der er både brugt traditionelle arbejdsmetoder som markedsresearch, market mapping og andre værktøjer hentet fra marketingfolkenes værktøjskasse, og mere utraditionelle værktøjer. Knauf har fx sendt en flok antropologer på opdagelsesrejse blandt kunder, samarbejdspartnere og forhandlere.

Konkret har arbejdet ført til en række tiltag, som er eller bliver sat i værk. Knauf har fx udviklet et nyt E-learning-univers, hvor kunder og partnere kan hente viden om produkter og løsninger. Et nyt koncept til rådgivning af håndværkerne er klar. Og der fokuseres på ergonomi, brugervenlighed og totalomkostninger.

Analyserne har også bekræftet den trend, der har bidt sig fast gennem de senere år. Samtalekøkkener, jacuzzis og kæmpegrills er verden af i går, og vi fokuserer i stedet endnu mere på at skabe kvalitet i den nære hverdag. Fx ved at fokusere på lyd, lys og temperatur som afgørende for et godt boligmiljø.